Díky nové funkci detekce v cloudu může správce IT lépe dohlížet na dodržování zásad firemní bezpečnosti. Toho docílí kontrolou neoprávněného používání potenciálně nebezpečných aplikací a webů ze strany zaměstnanců. Kontrola cloudových služeb pomáhá organizacím minimalizovat rizika spojená s únikem citlivých dat a zároveň umožňuje zaměstnancům pracovat odkudkoliv.

Podle reportu „Vztah k práci z domova“ by bezmála každý zaměstnanec (99 %) někdy rád pracoval vzdáleně. Současná situace toto přání změnila v realitu. V uplynulém měsíci spousta předních světových společností jako je General Motors, Apple, JP Morgan a nespočet dalších menších firem přesunuly své zaměstnance kvůli pandemii COVID-19 na tzv. home officy.

V této situaci je pro firemní administrátory nejdůležitější zabezpečit jak korporátní, tak i zaměstnanecká data. Díky SaaS mohou podniky i zaměstnanci pružně reagovat na vývoj situace a v případě potřeby pracovat mimo kancelář. Kromě autorizovaných firemních služeb ale mohou zaměstnanci používat i další aplikace. Ať už z vlastní iniciativy nebo kvůli mizející hranici mezi prací a soukromím vytvářejí takzvané šedé IT. Může se jednat o messengery, různé úschovny, nebo jednotlivé nástroje pro pracovní ale i soukromé záležitosti. Úroveň jejich zabezpečení je vždy velkým otazníkem. I když je zaměstnanci využívají v dobré víře, mělo by o nich vědět IT oddělení. V opačném případě může dojít k nabourání firemní sítě, úniku dat nebo dokonce malwarové infekci, což by se negativně podepsalo na firemní reputaci.

Prostřednictvím Kaspersky Endpoint Security Cloud nyní IT administrátoři získají lepší kontrolu nad korporátním IT. Řešení jim také pomůže zajistit, že budou v rámci organizace používány pouze důvěryhodné cloudové služby. Funkce detekce v cloudu jim umožňuje vytvořit seznam autorizovaných cloudových služeb, které splňují korporátní bezpečnostní normy. Bude tak mnohem jednodušší dohlížet na používání ověřených nástrojů. Data o využívání jednotlivých kategorií služeb a aplikací budou dostupná na hlavním ovládacím panelu, kde správce může upravovat každému uživatelskému profilu přístupová práva.

Aby mohly firmy lépe chránit své e-mailové schránky a nástroje pro spolupráci, zahrnuje nyní řešení Kaspersky Endpoint Security Cloud také Kaspersky Security for Microsoft Office 365. Toto řešení chrání všechny aplikace kancelářského balíčku MS Office 365 včetně Exchange Online, OneDrive, SharePoint Online a chrání sdílení dokumentů prostřednictvím Microsoft Teams. Ochrany před e-mailovými hrozbami je dosaženo díky neuronové síti antiphishingového modulu, který využívá více než tisíc kritérií pro detekci phishingových e-mailů a škodlivých URL adres. Řešení také zahrnuje anti-spoofing technologii a preventivní nástroje proti nabourání firemních e-mailů. Bezpečnostní scan nahrávaných složek do SharePoint Online, OneDrive a Microsoft Teams zajišťuje, že neobsahují malware, který by se mohl dále šířit mezi zařízeními.

„Práce z domova může být v těchto dnech jediným možným způsobem, jak udržet obchodní procesy v chodu. Správci IT tak mají plné ruce práce se zajištěním kybernetické bezpečnosti – musí nějakým způsobem dostat pod kontrolu šedé IT, tak aby nepřišly k úhoně firemní data a firma nebyla vystavena kyberútoku. Tento úkol není vůbec jednoduchý. Kaspersky jim nabízí pomoc v podobě řešení Kaspersky Endpoint Security Cloud, které zabezpečí koncové body a zároveň ochrání i e-mailové schránky a nástroje pro spolupráci,“ komentuje Sergej Martsynkyan, vedoucí B2B marketingu ve společnosti Kaspersky.

Více informací se o vylepšeném řešení dozvíte na této stránce.